Iskoristite moć svih osjetila na svom događanju

Dr. Rob Davidson, eminentni stručnjak kongresne industrije, savjetuje kako je za uspjeh svakog događanja vrlo važno da pobudite svih pet osjetila sudionika

ForumZagreb-5-osjetilaDr. Rob Davidson, vlasnik agencije MICE Knowledge i profesor event menadžmenta na četiri europska sveučilišta, priznati je stručnjak kongresne industrije koji na svjetskoj kongresnoj burzi IBTM World u Barceloni svake godine predstavlja godišnji izvještaj, Trends Watch, o trendovima u industriji sastanaka i poslovnih putovanja. Kao stručnjak na tom području, često je gost predavač na konferencijama o poslovnom turizmu širom svijeta. Tako je i na neadvno završenoj prvoj hrvatskoj nacionalnoj kongresnoj burzi, MEETEX, bio jedan od glavnih inspirativnih govornika. S nama je podijelo neke od najnovijih trendova u industriji.

Moć 5 osjetila na događanjima

Neuroznanstvenici i kognitivni psiholozi ističu da što je više osjetila aktivirano kod sudionika, to je iskustvo događanja znamenitije. Na taj način aktivira se više različitih dijelova mozga što pomaže bolje apsorbirati i zadržati više informacija što naposlijetku dovodi do boljeg  angažmana sudionika na eventima. Stoga prilikom organizacije događanja nije dovoljno koristiti samo audio-vizaulne efekte već treba aktivirati svih pet osjetila: sluh, vid, miris, okus i dodir.

Sluh možete potaknuti inspirativnom i poticajnom glazbom. Primjerice, tiha klasična glazba potiče misli pa je vrlo korisna prilikom brainstorming sastanaka. Postoji također i motivacijska glazba i hitovi koji su svima vrlo dobro poznati koji će potaknuti na akciju (poput Simply the Best ili We are the Champions). No, danas su popularne i “tihe” konferencije na kojima se koriste bežične slušalice umjesto mikrofona i ozvučenja.

Osjet vida aktivirati će se igranjem s bojama prostorija ili osvjetljenja, korištenjem raznih vizualnih atrakcija. Kao i kod sluha, ako se ugase svjetla može se postići pozitivna reakciju sudionika jer će se potaknuti sva ostala njihova osjetila.

Miris je jedini osjet koji ima izravnu vezu s limbičkim sustavom i područjem mozga koje procesira emocije, stoga želite li pružiti emociju sudionicima usudite se poigrati s mirisima prostora u kojem se konferencija održava. Poznato je da miris limuna povećava koncentraciju, a lavanda i naranča smanjuju osjećaj tjeskobe. Kombinacijama možete kreirati i svoj vlastiti miris.

Okus. Naravno, taj osjet se aktivira gotovo na svakom događanju, tijekom pauza za okrjepu. Hrana i piće sastavni su dio svakog događanja pa treba pažljivo odabrati. Koristite lokalne ukuse i mirise kako biste svom događaju dali pravi osjećaj lokacije na kojoj se održava. Davidson također ističe i kako je sve veći trend takozvane “brain food”, zdrave hrane koja krijepi mozak. Forum Zagreb se potrudio da u svojoj ponudi hrane i pića ima svega pomalo pa tako i zdrave “brain food”.

Osjet dodira se kod sudionika aktivira već pri samom upoznavanju i rukovanju. Stoga je dobro poticati umrežavanje i direktno međusobno upoznavanje sudionika. No, može se i dodatno potaknuti tako da se u pauzama organizira primjerice masaža leđa, vrata i glave koja će ih ujedno i relaksirati. Ili, im možete dati “stres” loptice, plastelin ili blokove za crtanje kako bi njihove ruke bile zauzete.

Kongresni centar FORUM Zagreb
RORAIMA 5 d.o.o.
za usluge i turistička agencija
OIB 31324250496 / MB 2743396
ID HR-B-01-31324250496
Radnička cesta 50 - centar Green Gold
10000 Zagreb
Tel: +385 1 286-7777
Fax: +385 1 286-7770
Pratite nas i na:
Kongresni centar FORUM Zagreb
Na vrh